КУ Сумська ЗОШ 6

Поисковый анализ сайта Рейтинг@Mail.ru













Національна дитяча гаряча лінія

Національна дитяча гаряча лінія
Головна стрелкаІсторія школи

Історія школи

        Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 була відкрита у вересні 1976 року.
        Першим директором школи був Резниченко Станіслав Володимирович (1976-1977 рр.). Доклали чимало зусиль для становлення школи Сторожилова Діна Олександрівна – завуч старших класів, Савченко Людмила Василівна – завуч молодших класів, Лобова Валентина Миколаївна – завуч з виховної роботи, Берестовський Віктор Іванович – завгосп.

        1976 року за парти сіли учні 1-х – 9-х класів. Уже з перших днів функціонували актовий зал, їдальня, спортивна зала. Протягом року було оформлено фойє школи, кабінет фізики. У школі був створений учнівський ансамбль, духовий оркестр.

        «Спочатку колектив складався з учителів, які перейшли зі школи № 16...
        Ми працювали над тим, щоб оформити школу, класи. Багато зусиль для цього доклав завгосп Берестовський Віктор Іванович (він же художник-оформлювач), учитель трудового навчання Шевченко Михайло Михайлович. Спочатку оформили стіни біля роздягальні, потім перший поверх... У перший же рік був оформлений кабінет фізики. Під час однієї з перших перевірок один з перевіряючих від здивування вигукнув: «Нічого собі. Перший рік працюють!..»

        Зі спогадів директора школи,
учителя фізики Резниченко С.В.

        «Приміщення школи № 6 улітку 1976 року ще не було добудовано. Ми, учителі Савченко Людмила Василівна, Шевченко Михайло Михайлович, Васильєва Галина Василівна, Маркеєва Марія Борисівна, Мельниченко Світлана Анатоліївна, я та інші відмовилися від відпуски і з червня місяця усе літо, без вихідних, працювали столярами, каменярами, вантажниками, чорноробами, щоб нова школа могла прийняти дітей 1 вересня 1976 року»

        Зі спогадів учителя музики Пяткіна В.А.

        З 1977 до 1993 року педагогічний колектив очолювала Сторожилова Діна Олександрівна.

        Учителі обладнали відповідно до вимог кабінети історії, української мови, географії, хімії, фізики, музики, обслуговуючої праці, початкових класів. До 1990 року вчителі Городниченко Л.П. та Нечипуренко Л.М. оформили два фольклорні кабінети. Цього ж року розпочалася робота по обладнанню кабінету обчислювальної техніки, який прийняв учнів уже наступного року.
        1990 р. було введено профільне навчання з російської мови та літератури 10-Б класі. Цього року розпочався експеримент, за яким до 1-Б класу були зараховані діти, які випереджають своїх однолітків за розвитком. Вони за півроку пройшли програму 1-го класу.
        Наступного року введено профільне навчання з гуманітарно-естетичного, хіміко-біологічного, фізико-математичного, загального (трудового) напрямків.
        У початкових класах додатково було введено заняття з образотворчого мистецтва, навчання засобами театрального мистецтва.
        Учителі знаходяться в постійному пошуку, у своїй роботі вони намагаються застосувати нові методи й прийоми.

        «Адміністрація школи у своїй роботі намагалася вирішувати питання спадковості школи та дитячих садків. У нас було два підшефних садка. «Журавушка», «Ручеек». Завуч школи безпосередньо займалася цим питанням. Відвідувала заняття в підготовчих групах дитячих садків, а вихователі – відвідували уроки в 1-х класах. На нарадах учителів школи та вихователів дитячих садків виникало багато питань, над якими доводилося працювати протягом багатьох років навчання. Але результати були вражаючи: діти з цих дитячих садків, коли вступали до 1-го класу під час співбесіди вміли читати, рахувати до 10. Ми проводили зустрічі учителів та вихователів за круглим столом, виступали перед гостями з номерами художньої самодіяльності. У школі був створений хор учителів і вихователів груп продовженого дня. Керівник – учитель музики і співів Пяткін Віктор Арсентійович. Важко було зібратися на репетиції, але готувалися сумлінно. В оглядах художньої самодіяльності шкіл міста наша школа посідала постійно призові міста. Хор та ансамбль учителів виступали в школі перед батьками, учителями, учнями».

        Зі спогадів завуча молодших
класів (1976-1986 рр.) Савченко Л.В.

        «Сторожилова Діна Олександрівна протягом багатьох років була незмінним директором школи № 6. З її допомогою був створений у школі кращий кабінет музики, оснащений новітньою, за тими часами, апаратурою. Коли в Сумах проводився Всесоюзний семінар учителів музики, на базі нашої школи були проведені уроки музики, які відвідали представники педагогічних колективів з Білорусії, Грузії, Латвії, Естонії. Школа була для Діни Олександрівни другою домівкою…»

        Зі спогадів учителя музики Пяткіна В.А.

        Учителі проводили нестандартні уроки, уроки-концерти, лекції, семінари, уроки-диспути, уроки-мандрівки, КВК, «Поле чудес», «Щасливий випадок».

        Учителі Палійова Л.І., Мороз М.І. проводили українські вечорниці, конкурси виконавців української пісні.

        Учні брали активну участь у спортивних змаганнях, конкурсах, художній самодіяльності.
        Щорічно проводились ігри «Орленок» і «Зарниця». У військово-спортивних змаганнях учні школи щороку посідали призові місця на першості району, міста. 1987 року учні переможці були направлені на республіканські воєнно-спортивні змагання у м. Ровно, де посіли 6-е місце.
        Добрій початковій військовій підготовці учнів сприяло оновлення до 1991 року кабінету допризовної підготовки, установлення смуги перешкод.

        У школі працював політичний клуб «Планета» (Шевкун О.М.), лекторій правових знань (Чухненко В.С.), ленінська зала (Глюглевич Н. Г., Філіппова Л.П.), музей Сумсько-Київських дивізій (Концевой В.В., Айзенштейн Р.І.). Проводилися зустрічі з лекторами організації «Знання», лекторами з міст Харкова, Києва, з інспекторами комісії у справах неповнолітніх.
        У роботі політичного клубу використовувалися різні форми роботи: зустрічі з цікавими людьми, відвідування музеїв, підготовка тематичних політінформацій. Проводилися конкурси політінформаторів.
        У школі відбувалися зустрічі з Героєм Радянського Союзу Красієм С.О., ветеранами Березиним С.Є., Жилковим А.М., Олексєєнком М.М., з випускниками-курсантами Сумського артучилища, з передовиками виробництва. Ці зустрічі залишили глибокий слід у серцях дітей, сприяли вихованню військово-патріотичних почуттів. У школі проводилися уроки миру, огляди військової пісні, учні брали участь у святі вулиці СКД.
        За ініціативою учнівського та педагогічного колективу школи, за підтримки ветеранів Єременка П.Ф. та Героя Радянського Союзу Красія С.О., ветеранів бюро 167-ї стрілецької дивізії міста, за підтримкою керівництва міста, громадськості 1993 р. було споруджено пам’ятник воїнам Сумсько-Київських дивізій, який установлений на перехресті вул. СКД та Зеленко.
        У школі працював духовий оркестр під керівництвом Зінгерман І.Г. Особливістю цього оркестру було те, що на музичних інструментах грали не ті учні, які добре знали музичну грамоту, добре навчалися, а так звані «важкі» діти.
        Хор та ансамбль учителів школи в оглядах самодіяльності посідав призові місця.

        «За Сторожилової Діни Олександрівни у 80-і роки діяло шкільне самоуправління. Із старшокласників вибирали відповідальних за культурно-масову роботу, навчання, трудові справи ін. Ми самі готували розважальні програми, вечори пам’яті, дискотеки. Відповідали за проведення заходів, порядок, дисципліну. До нас прислухалася адміністрація школи, а за невиконання своїх обов’язків ми відповідали перед колективом школи».

        Зі спогадів випускниці школи,
учителя історії Ісакової О.М.

        Під час літніх канікул учні працювали у школі, дитячих садках, на складі фірми «Одежа», на овочевій базі, на хлібзаводі, у літньому трудовому таборі при радгоспі «Сумський», працювали на заводі «Гумотехніка», на пошті, при Зарічному та Ковпаківському продторгах.

        «Перші табори праці і відпочинку почали створювати у 1978-1979 рр. Один з перших таких таборів був організований у с. Рябушки Лебединського району. Я був начальником трудового табору. Ми жили у приміщенні школи. З яким ентузіазмом працювали шестикласники, семикласники на полях радгоспу. Яку велику допомогу надавали селянам. А вечорами ми проводили музичні конкурси, вікторини, танцювальні вечори, у яких брали участь не тільки наші учні, але й сільська молодь. Це незабутнє».

        Зі спогадів учителя музики Пяткіна В.А.

        «Найцікавіші спогади залишалися після роботи у трудовому таборі в Червоному селі; цікаві конкурси, змагання, КВК. Вражав гострий розум учнів, їх витримка, дружелюбність. На жаль, це було у минулому».

        Зі спогадів учителя фізики Борейко М.Т.

        1990 р. частина учнів та учителів було переведено до новоствореної школи № 24.
        Протягом 1993-2008 років директором школи був Тітов Валеріан Петрович.
        З 2008 року навчальний заклад очолює Новик Людмила Вікторівна. Її помічниками у навчально-виховній роботі є заступники: Лоядной Василь Михайлович, Брихунець Ганна Миколаївна, Феденко Ірина Борисівна, Акименко Олена Анатоліївна.
        Школа успішно співпрацює з вищими навчальними закладами на основі довгострокових угод. Такі договори підписані із Сумським державним університетом та Сумським національним аграрним університетом.
        У школі працює філія центру науково-технічної творчості під керівництвом викладача Смірнова Віталія Олександровича. На заняттях спецкурсу з фізики твердих металів діти працюють над науково-дослідницькою роботою: кожен розробляє окрему тему, до якої входять розробка складних креслень, фізичні та математичні розрахунки. Наприкінці року учні захищають свої роботи на представницькій науково-технічній конференції за участю провідних фахівців вищих навчальних закладів міста.
        У навчальному закладі працюють методичні об’єднання учителів з різних предметів. Значне місце в методичній роботі займає робота з обдарованими учнями. Результатами цієї праці стали перемоги учнів у другому та третьому етапах предметних олімпіад, різних предметних конкурсах.
        З метою координації роботи учнів у школі створено Демократичну Шкільну Республіку (ДШР) на чолі з Президентом. Вищий орган республіканської влади – загальні збори або учнівська конференція, які проводяться не менше двох разів на рік.
        Самоврядування шкільної республіки має двоступеневу структуру – загальношкільну і класну. Організаторські функції належать певним виховним центрам, які входять до Президентської Ради. Кожен клас обирає на класних зборах представників до Демократичної Шкільної Республіки з числа активних та відповідальних учнів.
        У рамках благодійних акцій протягом років учні збирають та передають одяг до Будинку малюка та одяг для дітей з багатодітних сімей, якими опікується організація Червоний Хрест. Також органи учнівського самоврядування спільно з клубом «Від серця до серця» вітають дітей-інвалідів нашої школи з Міжнародним днем інваліда солодкими подарунками. Влаштовують благодійні концерти у школі для дітей з особливими потребами. Діти-сироти та діти, які залишились без батьківського піклування, щороку до дня Святого Миколая отримують у подарунок канцелярські товари необхідні для навчання.
        Традиційною є підготовка дітей до школи. Цей період у розвитку дітей є особливим. Тому педагогічний колектив початкових класів намагається створити оптимальні умови для індивідуалізації та диференціації навчально-виховного процесу.
        Школа тісно співпрацює з закладами позашкільної освіти міста: Палацом дітей та юнацтва, Центром технічної і наукової творчості для молоді та ін.
        Шкільний ансамбль молодших школярів «Квітоніка», дизайн-студія «Стиль», гурток «Художнє різьблення, студія бального танцю «Маестро» щорічно демонструють свої вміння, беручи участь у різних мистецьких конкурсах.
        У навчальному закладі працюють секції з футболу, волейболу, легкої атлетики, вихованці яких мають значні спортивні досягнення.

полоска
При використанні матеріалів сайту, посилання на сайт обов'язкове