КУ Сумська ЗОШ 6

Поисковый анализ сайта
^Угору

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області













Національна дитяча гаряча лінія

Національна дитяча гаряча лінія
Головна стрелка Виховна робота стрелка Ціннісне ставлення до людей

Ціннісне ставлення до людей
(2019-2020 н.р.)

        Реалізуючи завдання напрямку «Ціннісне ставлення до людей», визначені Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» педагоги проводили заходи щодо формування моральної активності особистості, відповідальності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, терпимості до інших, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов’язковості, ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності протистояти виявам несправедливості, жорстокості.

        Протягом 2019-2020 н.р. у закладі освіти були проведені заходи за активної участі представників батьківського громадськості, спрямовані на формування сімейних цінностей. Так, до Всесвітнього дня батька (третя неділя вересня) оформлено фотовиставку дитячих робіт «Мій тато – моя гордість!», а в класних колективах відбулися свята, години спілкування, відпочинок на природі з запрошенням татусів. У березні – тиждень сім’ї (02.03.-06.03.); у травні – заходи до Дня матері (10.05.) та Міжнародного Дня сім’ї (15.05.), які у зв’язку з запровадженням з 12.03.2020р. карантинних заходів щодо запобігання розповсюдження захворювання на коронавірус COVID – 19 проведено онлайн.
        Протягом навчального року здійснювався соціально-педагогічний супровід дітей пільгових категорій. У 2019-2020 н.р. у закладі навчалося 2 дитини-сироти (учні 7-Б, 9-Г класів) та 5 дітей, позбавлених батьківського піклування (учні 2-А, 3-А, 4-А, 8-Г, 10-Б класів).
        Троє дітей даної категорії виховувалися в прийомних родинах (з них, 2 дитини, які залишилися без батьківського піклування, учень 3-А класу та учениця 4-А класу, та 1 дитина-сирота, учень 9-Г класу).
        24.10.2019 р. спільно зі спеціалістом Служби у справах дітей Сумської міської ради Черненко С.І. проведено громадський огляд умов проживання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані в сім’ї опікунів, піклувальників та прийомні сім’ї (наказ від 04.11.2019 №455 «Про підсумки проведення громадського огляду умов життя, навчання, виховання, оздоровлення та працевлаштування дітей, які проживають в сім’ях опікунів»).
        Усі учні даної категорії були забезпечені безкоштовним харчуванням, єдиним квитком, шкільною та спортивною формами. Класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог забезпечували постійний психолого-педагогічний супровід дітей, які проживали в прийомних сім’ях та сім’ях опікунів. З опікунами підтримувався постійний зв’язок (співбесіди, консультації, звіти опікунів, відвідування за домашньою адресою (за потреби).
        У разі необхідності для дітей пільгових категорій проводилися заняття вчителями-предметниками, надавалися консультації з предметів, при вивченні яких виникали труднощі. З даною категорією дітей проводилися корекційно-розвиваючі заняття практичними психологом та соціальним педагогом.
        Протягом 2019-2020 н.р. здійснювався соціально-психологічний супровід учнів з багатодітних (38 сім’я, в них 60 дітей), малозабезпечених (13 сімей, 13 дітей); напівсиріт (33), дітей з інвалідністю (20), дітей постраждалих в наслідок аварії на ЧАЕС (10), дітей одиноких матерів (36), дітей-переселенців (13), дітей, батьки яких є учасниками АТО (81), дітей, батько яких загинув під час виконання службового обов’язку (2). Ці категорії сімей отримували постійне фахове консультування та соціально-психологічний супровід.
        За запитами батьків учнів адміністрацією закладу поводилася робота з вирішення проблемних питань (оформлення соціальної допомоги, вирішення конфліктних ситуацій тощо).
        Усі учні з категорії діти-сироти (2), діти, які залишилися без піклування батьків (5), діти учасників АТО (83) були забезпечені освітнім закладом безкоштовними щоденниками.
        До новорічно-різдвяних свят учні пільгових категорій були забезпечені новорічними подарунками та безкоштовно відвідали ялинку міського голови в Сумському обласному театрі для дітей та юнацтва, в Сумському обласному академічному театрі драми та музичної комедії імені М.С.Щепкіна, в СумДУ, у новорічно-різдвяному святі в Сумському обласному академічному театрі драми та музичної комедії імені М.С.Щепкіна.
        Дієвим був і волонтерський рух, який спрямовано на виховання милосердя, залучення дітей до соціальної допомоги соціально уразливим категоріям, важкохворим дітям.
        03.12.2019 р. з нагоди Міжнародного дня осіб з інвалідністю учні закладу брали участь в інтерактивній мандрівці «У парку Дружби» у Сумській спеціальній школі. Учасники концерту, а саме вихованці вокального ансамблю «Квітоніка», гуртка бального танцю «Маестро» та вихованці дизайн-студії «Стиль» привітали школярів пісенними композиціями, показом нової колекції суконь «Морський круїз», запалюючою латиноамериканською композицією «Ча-ча-ча» та подарували гарний настрій (відповідальні педагоги-організатори Гончаренко В.В., Васюкова О.Б.)
        Протягом 2019-2020 н.р. в освітньому закладі були проведені благодійні та загальношкільні заходи, в яких учні закладу брали активну участь (відповідальні педагоги-організатори Гончаренко В.В., Васюкова О.Б., соціальний педагог Шкут О.С., практичний психолог Головач І.А.):

        - загальношкільний ярмарок «Оновлення освітнього простору» за участі батьківської спільноти (вересень 2019р.), проведений з метою збору коштів на оновлення освітнього простору закладу;
        - благодійний ярмарок «Душі людської доброта» (грудень 2019р.), проведений з метою збору коштів для привітання дітей пільгових категорій;
        - благодійна акція «Милосердя» (грудень 2019р.), під час якої для дітей пільгових категорій були зібрані та вручені канцтовари. У рамках даної акції 19.12.2019р. представники учнівського самоврядування привітали дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, внутрішньо переміщених осіб з днем Святого Миколая та вручили їм подарунки (канцелярське приладдя та солодощі).
        З метою формування у школярів загальнолюдських цінностей, норм та правил культури поведінки й спілкування у період з 26.02.2020р. по 26.03.2020р. в освітньому закладі проведено місячник виховання культури поведінки та спілкування. До проведення заходів місячника було залучено класних керівників, педагога-організатора, бібліотекаря, працівників психологічної служби закладу. Педагогами забезпечено проведення різнопланових виховних заходів: тематичних бесід та виховних годин, диспутів, засідань «круглого столу», тренінгів, зустрічей з цікавими людьми тощо.

        Особлива увага протягом 2019-2020 н.р. приділялася педагогами проблемі попередження насильства та проявів жорстокості в учнівському середовищі. Так, класоводами та класними керівниками були проведені години спілкування «Безпека в соціальних мережах – етика поведінки в Інтернеті», «Гуманне ставлення до тварин» (у рамках Всеукраїнського проекту «Щаслива лапа») (1-11 класи), «Сімейні цінності», «Цінність життя», (5-11 класи) щодо попередження негативних явищ та жорстокості у молодіжному середовищі, формування у підростаючого покоління толерантності.
        З метою реалізації Програми профілактичної роботи щодо попередження будь-яких проявів насильства та жорстокості (наказ від 05.09.2018 №327 «Про затвердження програми профілактичної роботи щодо попередження будь-яких проявів насильства та жорстокості на 2018-2020 р.р.») психологічною службою закладу протягом 2019-2020 н.р. було оформлено інформаційний куточок для учнів, батьків та педагогів з переліком телефонів довіри та телефонів «гарячих ліній», інсталяцію «Калейдоскоп ввічливості»; проведено інформаційні п’ятихвилинки «Правила дружби» (1-4 класи), кампанію «Форми та прояви булінгу» (5-11 класи), хвилину позитиву «Комплімент кожному» (5-11 класи), загальношкільну акцію «Квіти толерантності» (1-11 класи) до Міжнародного дня толерантності.
        Протягом 2019-2020 н.р. практичним психологом Головач І.А. та соціальним педагогом Шкут О.С. спільно із класоводами та класними керівниками проведено заходи щодо попередження насильства: «Подорож до своїх переживань» (3-4 класи), «Вчимося бути толерантними» (5 класи), «Моя відповідальність» (5 класи), «Я і конфлікт» (6 класи), «Світ без конфліктів» (6 класи), «Дружній колектив: який він?» (7 класи), «Ростемо без насильства» (7 класи), «Що необхідно знати, щоб себе захищати» (8 класи), «Як себе контролювати» (8 класи), «Толерантність, ксенофобія, расизм» (9 класи).
        З метою поглиблення знань, умінь і навичок здобувачів освіти у практиці ненасильницького розв’язання конфліктів, формування негативного ставлення до булінгу, створення у закладі безпечного освітнього простору (наказ від 05.09.2019 №354 «Про затвердження заходів щодо протидії булінгу в освітньому закладі на 2019-2020 н.р.») протягом 2019-2020н.р. було оформлено інформаційні куточки «Маю право бути собою», «Безпечна школа – це можливо», «Булінг – це…», «Права свої знай – себе від біди зберігай!» з інформацією про телефони довіри (учні 1-11 класів), «Булінг у школі: що з цим робити?», «Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення» (педагоги), «Булінг у школі: чому діти цькують дітей?», «Кібер-булінг: як розпізнати та захистити дитину» (батьки); інформаційний інтерактивний стенд «Булінг – ми всі можемо допомогти це зупинити» (учні, батьки, педагоги); проведено інформаційну компанію «Булінг у школі: як допомогти» (учні 5-11 класів) (відповідальні практичний психолог Головач І.А., соціальний педагог Шкут О.С.). У листопаді 2019 р. учнів 9-10 класів брали участь у форум-театрі «Проблема булінгу» із залученням студентів ІІІ курсу кафедри психології, політології та соціокультурних технологій (відповідальні класні керівники 9-10 класів, практичний психолог Головач І.А., соціальний педагог Шкут О.С.).
        Також було ограновано зустрічі для педагогів «Профілактична робота з учнями та батьками щодо попередження торгівлі людьми» (жовтень 2019 р.), «Профілактична робота з учнями та батьками щодо попередження домашнього насильства» (грудень 2019р.) у рамках «Школи сучасного педагога».

        Крім того, на сайті освітнього закладу створена окрема сторінка «Антибулінгова кампанія», де розміщено матеріали щодо протидії булінгу для здобувачів освіти, батьків, педагогів: Закон України від 18.12.2018 р. №2657-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо щодо протидії булінгу (цькуванню)», наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», наказ Міністерства освіти і науки України від 26.02.2020 №293 «Про затвердження Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти» та антибулінгова політика освітнього закладу.
        Працівниками психологічної служби Головач І.А., Шкут О.С. з метою визначення форм організації роботи щодо попередження булінгу в освітньому закладі було проведено опитування учні 5-11 класів «Як подолати булінг, на думку учнів».
        У листопаді 2019-2020 н.р. відбулося спільне засідання педагогічної ради та Ради закладу освіти «Антибулінгова політика. Розв’язання конфліктів учасників освітнього процесу» за участі шкільного офіцера патрульної поліції Красовської О.Г. Під час практичної частини педагогічної ради учасники мали змогу знайти шляхи вирішення запропонованих конфліктних ситуацій, ознайомитися з технологією «Форум-театр» та переглянути виставу «Конфлікт», яку підготовлено педагогами закладу (протокол №3 від 21.11.2019 р.).
        На базі освітнього закладу 27.02.2020р. відбулося міжрегіональне методичне об’єднання практичних психологів закладів загальної середньої освіти «Роль практичного психолога у створенні безпечного середовища в закладі освіти». Практичним психологом Головач І.А. було представлено досвід роботи з питання «Запровадження антибулінгової політики в КУ Сумській ЗОШ №6», а соціальним педагогом Шкут О.С. – «Форум-театр як метод діалогу». Присутні мали змогу не тільки переглянути виставу «Конфлікт», підготовлену педагогами закладу, а й стати учасниками для конструктивного вирішення ситуації.
        На виконання наказу управління освіти і науки Сумської міської ради від 12.05.2016р. № 485 «Про затвердження плану заходів щодо запобігання торгівлі людьми на період до 2020 року», з метою підвищення рівня обізнаності учнів, педагогів та батьків з питання торгівлі людьми протягом 2019-2020 н.р. в освітньому закладі класними керівниками, психологічною службою велась відповідна робота. Соціальним педагогом Шкут О.С. та практичним психологом Головач І.А. оформлено інформаційні куточки «Торгівля людьми – проблема сьогодення», «Права свої знай – себе від біди зберігай!» з переліком телефонів довіри та національної «гарячої лінії» по запобіганню торгівлі людьми, інформаційного інтерактивного стенду «Як не потрапити у небезпеку?» (учні, батьки, педагоги), інсталяцію «Будь обачним! Не потрап у сучасне рабство» (учні, батьки, педагоги), інформаційна кампанія «Торгівля людьми в сучасному світі» (5-9 класи), організовано перегляд просвітницького фільму «Станція призначення – «Життя» (9 класи) до Європейського дня боротьби з торгівлі людьми, розповсюдження листівок «Як не потрапити у рабство» (учні 7-8 класів). Соціальним педагогом Шкут О.С. проведено первинне та вторинне анкетування учнів 9-А класу, їх батьками та педагогами закладу щодо визначення ставлення до проблеми торгівлі людьми.
        З метою попередження потрапляння дітей у ситуації торгівлі людьми було організовано зустрічі з шкільним офіцером поліції Красовською О.Г. на тему «Правила дорожнього руху. Безпека при самостійному пересуванні містом» (7 класи).

полоска
Фотографії та відеоматеріали розміщено за згодою батьків
При використанні матеріалів сайту, посилання на сайт обов'язкове