КУ Сумська ЗОШ 6

Поисковый анализ сайта
^Угору

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області













Національна дитяча гаряча лінія

Національна дитяча гаряча лінія
Головна стрелка Виховна робота стрелка Виховна робота (2020-2021 н.р.) стрелка Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Ціннісне ставлення особистості
до суспільства і держави
(2020-2021 н.р.)

        Реалізуючи завдання напрямку «Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави», визначені Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» педагоги проводили заходи щодо формування патріотизму, правосвідомості, політичної культури та культури міжетнічних відносин.
        Заходи патріотичного спрямування, що проводилися для здобувачів освіти відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки та наказів по закладу від 18.04.2016р. №163 «Про затвердження плану заходів щодо національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді», від 12.10.2017 №448 «Про виконання наказу управління освіти і науки Сумської міської ради від 10.10.2017 №848 «Про виконання рішення колегії від 29.09.2015 «Про організацію національно-патріотичного виховання в навчальних закладах» та від 07.05.2018р. №184 «Про затвердження Плану заходів щодо національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в закладі освіти на 2018-2020 роки» були спрямовані на формування особистісної ідентифікації зі своєю нацією, віри в духовні сили та майбутнє країни, волі до праці на користь народу; усвідомлення моральних та культурних цінностей; знання історії, звичаїв, обрядів, символіки як всієї країни так і її регіонального різноманіття.
        Особлива увага протягом навчального року приділялась військово-патріотичному вихованню підростаючого покоління. Проведені відповідні заходи до Дня визволення м. Суми, Дня захисника України, Дня партизанської слави, 76-ї річниці вигнання нацистських окупантів з України, Дня пам’яті жертв Голодомору, Дня Збройних Сил України, Дня Гідності та Свободи, Дня Героїв Небесної Сотні, Дня Соборності України, Дня українського добровольця, Дня пам’яті та примирення, Дня Перемоги над нацизмом у Європі.
        Згідно плану роботи, з метою патріотичного виховання на прикладі героїчного подвигу старших поколінь, формування в учнів шанобливого ставлення до ветеранів війни, всебічного залучення учнівської молоді до активної діяльності з вивчення історії рідного краю, підвищення військово-патріотичного виховання учнівської молоді протягом 2020-2021 н.р. класними керівниками проводилися виховні заходи військово-патріотичного спрямування. Це і години спілкування, уроки патріотизму, уроки пам’яті, уроки мужності, зустрічі з ветеранами, благодійні волонтерські акції.
        Протягом 2020-2021н.р. проведено заходи до визначних історичних подій, ювілейних дат, усеукраїнських свят.
        Так, до Дня пам’яті загиблих захисників України – 29.08.2020р, з метою вшанування пам’яті воїнів, які віддали життя за мирне майбутнє, керівником музею Калашник Т.О. на початку вересня 2020р. були проведені інформаційні п’ятихвилинки для учнів закладу.
        До Дня захисника України, Дня козацтва в усіх класних колективах відбулися святкові заходи. З метою підтримки та привітання військовослужбовців із святом у закладі організовано та проведено флешмоб «Діти за мир!». Також, напередодні свята протягом тижня учні 1-11 класів, педагогічний та батьківський колективи брали активну участь у акціях патріотичного спрямування: «Лист та малюнок захиснику України», «Збираємо тепло сердець!», «Тепло добра зігріє завжди!» (збір продуктів харчування, медикаментів, теплих речей та засобів особистої гігієни для військовослужбовців, які перебувають у зоні ООС), «Оберіг для захисника» (виготовлення оберегів для військовослужбовців), «Подаруй захиснику свято!» (привітання з новорічно-різдвяними святами захисників) та у Всеукраїнській благодійній акції «Добро жменями», організованій благодійною організацією «Благодійний фонд «ОВЕС» (збір пластикових виробів для виготовлення протезів пораненим воїнам)(відповідальні педагог-організатор Гончаренко В.В., соціальний педагог Шкут О.С.).
        З метою вшанування пам’яті загиблих українців до 76-річниці вигнання нацистських окупантів із України учнями було підготовлено та висвітлено на сайті закладу тематичні відеоролики.
        21.11.2020р. до Дня Гідності і Свободи Калашник Т.О. було організовано онлайн-зустріч з Олександром Васильовичем Саловим, «кіборгом» з позивним «Тінь», який у вересні 2014р. захищав Донецький аеропорт. Під час онлайн-заходу екскурсоводом Капоріною Катериною (10-Б кл.) було проведено інтерв’ю із захисником, яке висвітлено на сайті закладу.
        У класних колективах відбулися виховні заходи «Вільні творити майбутнє», присвячені Дню Гідності та Свободи у рамках проєкту Global Dignity Day в Україні й EdCamp Ukraine, під час якого учні поділилися своїми думками щодо поняття гідності, переглянули та обговорили тематичні відео та запустили у майбутнє символічних голубів гідності.
        Учні 9-10-х класів брали участь у Всеукраїнському конкурсі до Дня Гідності та Свободи від освітнього проєкту «На Урок», де посіли призові місця (керівник військово-патріотичного гуртка «Юний рятувальник» Заставний А.А.).
        З метою гідного вшанування пам’яті жертв Голодомору, до Дня пам’яті жертв голодоморів класними керівниками, учителями історії у рамках уроків пам’яті «Україна пам’ятає! – Голодомор 1932-1933 років в Україні» учнів було поінформовано про проведення 28.11.2020р. о 16.00 загальнонаціональної хвилини мовчання та вже традиційної громадської акції «Запали свічку пам’яті», під час якої кожен громадянин може запалити свічку і встановити її на підвіконні, ушанувавши таким чином пам’ять мільйонів українців, яких було вбито голодом в Україні.
        28.11.2020р., до Дня пам’яті жертв Голодомору представники учнівського, батьківського та педагогічного колективів долучилися до загальношкільної акції «Колоски пам’яті», під час якої усі бажаючі мали змогу взяти участь у заході та приготувати за допомогою фоторецепту колоски з тіста як символи достатку в родині, якого в українців не було під час Голодомору, пригостивши ними своїх рідних та близьких (відповідальна педагог-організатор Гончаренко В.В.).
        До Дня збройних сил України для учнів освітнього закладу були проведені години спілкування «За Україну, за її волю!», ігри-квести та змагання «Українська армія – найкраща!».
        До Дня української хустки (07.12.2020р.) учні початкових класів долучилися до участі у флешмобі «Мамина хустка – оберіг родини» та поділилися світлинами в українській хустці.
        До Дня Соборності України для учнів 5-11 класів вчителем Калашник Т.О. було створено інформаційний онлайн-дайджест «22 січня. Цей день в історії». З нагоди відзначення Дня Соборності та Дня пам'яті героїв Крут, з метою виховання в учнів глибоких патріотичних почуттів, формування активної громадянської позиції щодо єдиної цілісної держави та захисту її кордонів, 26.01.2021 р. старшокласники долучилися до онлайн-зустрічі з представниками Сумської міської організації ветеранів України – Близнюком Анатолієм Михайловичем, завідувачем музею «Дзвони пам’яті», та Чижиченком Миколою Федоровичем, головою Сумської міської організації «Учитель-ветеран».
        29.01.2021р. до Дня пам'яті героїв Крут відбулися години спілкування «Крути – і сум, і біль, і вічна слава України». Крім того, працівниками юнацького відділу Центральної міської бібліотеки ім. Т.Г. Шевченка для старшокласників була проведена онлайн година-реквієм «Пам’ять Крут».
        15.02.2021р. з нагоди відзначення 15 лютого Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав учні 10-11-х класів долучилися до онлайн-зустрічі з представниками Сумської міської організації ветеранів України, що була організована головою СОО «СОВЕАФ» Анатолієм Линником.
        19.02. – 22.02.2021 р. до Дня вшанування Героїв Небесної Сотні в класних колективах відбулися патріотичні години «Герої не вмирають».
        12.03.2021р. учні 9-10-х класів брали участь у Всеукраїнському онлайн-марафоні до Дня українського добровольця «Урок звитяги», під час якого почули цікаві розповіді організаторів марафону та помічника Уповноваженого Президента України з питань реабілітації учасників АТО Костянтина Винниченка, волонтерки Наталії Прилуцької, Ігоря Володимировича Гордійчука – українського військовослужбовця, генерал-майора Збройних сил України, офіцера Головного командного центру Генерального штабу України, начальника Київського військового ліцею імені Івана Богуна, Героя України. Також з гуртківцями поділилися спогадами ветерани 24-й окремого штурмового батальйону Сухопутних військ Збройних сил України «Айдар», учасники оборони Донецького аеропорту, яких у народі називають «кіборгами». Після закінчення онлайн-зустрічі учні мали можливість поспілкуватися з ветераном-добровольцем 5-ого батальйону ДУК «Правий сектор» Бабковим А.М. та головним спеціалістом відділу в Сумській області Міністерства ветеранів Самойленко Н.С.
        До Дня пам’яті та примирення та Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні проведені уроки пам’яті, підготовлена відео-презентація «У роки війни вони були дітьми» та проведено флешмоб «Друга світова війна в світлинах моєї родини».
        21 травня 2020р. в Україні відзначали День вишиванки – усеукраїнське свято, яке покликане зберегти споконвічні народні традиції створення та носіння етнічного вишитого одягу. Учні та вчителі освітнього закладу долучилися до челенджу «Одягни вишиванку – зроби цей день яскравим» та брали участь в арт-акції «Краса української вишивки», створивши за допомогою олівців колекцію одягу із символікою українського орнаменту (відповідальна педагог-організатор Гончаренко В.В.).
        На виконання наказу від 01.09.2020 р. №229 «Про організацію роботи музею бойової слави Сумсько-Київських дивізій у 2020-2021н.р.» учителем історії Калашник Т.О. протягом навчального року проведено заходи з військово-патріотичного виховання на базі шкільного громадського музею. 2020-2021 навчального року для учнів закладу було впроваджено курс за вибором «Українознавство», за яким працювали екскурсоводи музею бойової слави Сумсько-Київських дивізій (керівник учитель історії Калашник Т.О.). Учні брали активну участь у заходах патріотичного спрямування як загальношкільних, так і міських.
        Калашник Т.О. протягом 2020-2021 н.р. були організовані та проведені віртуальні оглядові екскурсії для учнів закладу освіти; тематичні інформаційні онлайн-п’ятихвилинки для учнів 5-11 класів; веб-квест «Вулицями міста Суми» для учнів 8-А,В,Г, 10-А класів; вернісаж творчих робіт «Пам’ятники міста Суми» серед учнів 5-х класів; тематичні відеоролики «Мій рідний край - Сумщина», «Рідне місто моє» для учнів 5-11 класів, які розміщено на сайті освітнього закладу.
        Протягом 2020-2021 н.р. були проведені заходи до визначних річниць. Так, до Дня пам’яті загиблих захисників України, Дня партизанської слави та роковин трагедії у Бабиному яру для учнів 6-А, 9-Б, 9-В, 10-Б класів відбулися інформаційні онлайн-п’ятихвилинки з переглядом відеоролика. З метою вшанування пам’яті загиблих українців до 76-річниці вигнання нацистських окупантів із України учнями було підготовлено та висвітлено на сайті закладу тематичні відеоролики. До Дня соборності України для учнів 5-11 класів вчителем Калашник Т.О. було створено інформаційний онлайн-дайджест «22 січня. Цей день в історії».
        У 2020-2021н.р. Калашник Т.О. брала участь у І етапі V Міждисциплінарного конкурсу наукових і мистецьких робіт ім. Володимира Маняка та Лідії Коваленко, у якому посіла ІІ місце.
        Вихованка гуртка «Юні екскурсоводи» Капоріна Катерина брала участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу екскурсоводів музеїв навчальних закладів «Край, в якому я живу», презентувала віртуальну екскурсію «У полум’ї війни» і стала призером конкурсу посівши ІІ місце.
        Усі зазначені заходи висвітлювалися керівником музею на сайті закладу освіти та сайті музею бойової слави Сумсько-Київських дивізій (musskarb3skd.jimdo.com), який створено Калашник Т.О. у 2016 році.
        У 2020-2021 навчальному році 0,5 ставки роботи з військово-патріотичного виховання були виділені на роботу двох гуртків: «Сокіл-Джура» (керівник учитель предмету «Захист України» Нікітенко О.І.) та «Юні рятувальники» (керівник учитель фізичної культури Заставний А.А.).
        На заняттях гуртка «Сокіл-Джура» Нікітенком О.І. здійснювалася підготовка молоді до військової служби та захисту своєї Батьківщини України шляхом залучення широкого загалу молоді до оборонно-масової та військово-спортивної патріотичної роботи. Зміст занять було спрямовано на набуття пізнавальної, практичної, творчої, соціальної компетентностей.
        З 2020-2021 навчального року в освітньому закладі розпочав роботу гурток «Юні рятувальники» (керівник Заставний А.А.), метою якого є формування в учнів навичок індивідуальних та колективних дій, фізичного розвитку та фізичної підготовки, правильної поведінки у надзвичайних ситуаціях, вирішення проблем безпеки.
        Нікітенком О.І. та Заставним А.А. протягом навчального року спільно здійснювалася підготовка юнаків 10-11-х класів до І (міського) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). Однак, за підсумками гри команда закладу не посіла призового місця (наказ управління освіти і науки Сумської міської ради від 15.04.2021 №106 «Про підсумки І (міського) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») в 2020-2021 навчальному році»). Керівниками гуртків юнаки старших класів у 2020-2021н.р. залучалися до проведення як шкільних, так і міських заходів з військово-патріотичного виховання (наказ від 09.06.2021 № 143 «Про підсумки гурткової роботи у 2020-2021навчальному році»).
        Відповідна робота з патріотичного виховання протягом навчального року проведена й зав. бібліотекою Лисицькою О.І. (наказ від 09.06.2021 №143/1 «Про підсумки роботи бібліотеки освітнього закладу у 2020-2021 навчальному році).
        Реалізуючи завдання напрямку «Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави» Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» педагоги проводили правоосвітні та прововиховні заходи для здобувачів освіти.
        На виконання Конституції України (ст. 53), Законів України «Про освіту» (ст. 53, 55), «Про повну загальну середню освіту (ст. 6, 25), «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», заходів щодо виконання міської комплексної програми «Правопорядок» на період 2019-2021 років та метою поліпшення профілактичної роботи по запобіганню злочинів та правопорушень серед учнівської молоді в освітньому закладі протягом 2020-2021навчального року проводилася відповідна робота.
        У закладі запроваджено єдину систему обліку дітей девіантної поведінки (на початок 2020-2021 н.р. на обліку були відсутні учні даної категорії, а на кінець 2020-2021 н.р. – 9 учнів, які схильні до правопорушень: 2 учні 3 класів, 1 учень 4 класу, 1 учениця 7 класу, 2 учні 8 класу, 3 учні 9 класів). Причинами постановки на облік даних учнів стали протиправні дії, порушення громадського порядку та правил поведінки здобувачів освіти. На початок 2020-2021н.р. на обліку перебувало 5 учнів, які потребують додаткової педагогічної уваги, адже систематично порушують правила поведінки здобувачів освіти, провокують конфліктні ситуації: 1 учень 3 класу, 1 учень 7 класу, 2 учні 8 класів, 1 учень 9 класу, а на кінець 2020-2021 н.р. – 11 учнів: 1 учень 3 класу, 3 учні 4 класу, 4 учні 7 класу, 2 учні 8 класу, 1 учень 9 класу). Діти сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах на початок 2020-2021 н.р. на обліку були відсутні, а на кінець 2020-2021 н.р. – 1 учень 2-В класу.
        На обліку в Сумському ВП (м. Суми), управлінні «Служба у справах дітей» Сумської міської ради та Сумському обласному наркологічному диспансері у 2020-2021 н.р. учні освітнього закладу не перебували.
        Адміністрацією закладу, класними керівниками, працівниками психологічної служби проводилася відповідна превентивна робота протягом навчального року з даною категорією здобувачів освіти та їх сімей. Питання роботи з учнями, які перебувають на обліку, розглядалися на засіданнях Ради профілактики, за підсумками яких класним керівникам, батькам та учням надавалися конкретні рекомендації щодо шляхів вирішення проблемних ситуації та налагодження позитивного мікроклімату у класних колективах. Для проведення превентивної роботи організовувалися зустрічі неповнолітніх та їх батьків із інспектором сектору ювенальної превенції Сумського відділу поліції (м. Суми) ГУ НП в Сумській області Христичем Я.Я. та т.в.о. начальника сектору ювенальної превенції ВП Сумського РУП Сіліним В.В. Система роботи з учнями даної категорії висвітлена в наказі від 07.06.2021 № 132 «Про підсумки роботи Ради профілактики правопорушень у 2020-2021навчальному році».
        На виконання наказу від 17.09.2020 р. №278 «Про роботу з попередження правопорушень, негативних проявів в учнівському середовищі в 2020-2021 н.р.» була спланована спільна робота освітнього закладу зі службою у справах дітей Сумської міської ради та Сумським відділом поліції з питань профілактики правопорушень, правоосвітнього всеобучу, роботи з деструктивними сім’ями та учнями девіантної поведінки.
        Педагогічний колектив протягом 2020-2021 н.р. тісно співпрацював зі службою у справах дітей Сумської міської ради (начальник відділу профілактичної роботи та соціально-правового захисту дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах Максименко О.А., спеціаліст служби Черненко С.І.), Сумським відділом поліції (м. Суми) (інспектор Христич Я.Я., т.в.о. начальника відділу Сілін В.В.), управлінням патрульної поліції в м. Суми (шкільний офіцер патрульної поліції Красовська О.Г., начальник управління Калюжний О.О.) з питання вирішення проблеми відвідування учнями навчальних занять, попередження правопорушень, застосування заходів адміністративного впливу до батьків неповнолітніх.
        Реалізуючи завдання напрямку «Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави», визначені Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» педагоги проводили заходи щодо формування культури міжетнічних відносин, протидії проявам ксенофобії, расової та етнічної дискримінації.
        На виконання рiчного плану роботи закладу, відповідно до плану проведення предметних тижнів у 2020-2021 н.р., з метою забезпечення оптимального функціонування цілісної системи захисту прав дітей, підвищення рівня правової освіти учнів, ознайомлення здобувачів освіти з їх правами та діями неповнолітніх у разі необхідності захищати свої права протягом 2020-2021 н.р. в освітньому закладі проведено три тижні правових знань (05.10. – 09.10.2020 р., 07.12. – 11.12.2020р., 26.04. – 30.04.2021р.).
        Питання попередження правопорушень, стану правової та превентивної роботи розглядалося на нарадах при директорові, нарадах класних керівників та на м/о класних керівників.
        Система превентивної роботи з попередження правопорушень в освітньому закладі висвітлена в наказі від 09.06.2021 № 145 «Про підсумки правоосвітньої роботи та правового виховання, попередження правопорушень та боулінгу у 2020-2021 навчальному році».
        Протягом 2020-2021 н.р. виховна діяльність у закладі була спрямована на створення необхідних умов для соціалізації здобувачів освіти шляхом включення їх в практичну соціально – значущу діяльність на всебічний розвиток соціальної активності учнів, що перш за все передбачає виконання кожним із них конкретного суспільного доручення, навчання учнів навичками та умінням організаторської роботи з постійним і послідовним удосконаленням та розвитком їх досвіду, забезпечення поєднання педагогічного управління і дитячого самоврядування.
        Беручи участь у реалізації соціально значущих проєктів і програм, діти набувають певного життєвого та соціального досвіду, формують організаторські вміння, креативні якості, і, найголовніше, усвідомлюють важливість цієї справи. Саме тому учнівське самоврядування сприяє життєвому самовизначенню дітей.
        У закладі освіти протягом 2020-2021 н.р. функціонувала Демократична Шкільна Республіка на чолі із Президентом Дяденко Олександрою (ученицею 11-Б класу), яку було обрано 06.11.2019р.
        На виконання наказу від 07.09.2020 р. №259 «Про надання допомоги органам учнівського самоврядування у 2020-2021 н.р.» за виховними центрами органів учнівського самоврядування було закріплено педагогів-консультантів, які впродовж навчального року координували діяльність лідерів.
        Учні 5-11 класів протягом 2020-2021 н.р. брали активну участь у роботі учнівського самоврядування, щомісяця проводилися онлайн-засідання Президентської Ради, де головами виховних центрів на розгляд виносились різноманітні питання та вирішувались нагальні проблеми стосовно проведення шкільних заходів, благодійних акцій, участі у міських конкурсах та роботи органу учнівського самоврядування в цілому.
        Два рази на рік проведено загальношкільну учнівську конференцію. 24.09.2020 р. учасників заходу було ознайомлено з Положенням про організацію учнівського самоврядування у закладі освіти, затверджено оновлений Статут органу самоврядування КУ Сумської ЗОШ №6 та склад Президентської Ради Демократичної Шкільної Республіки, за участі педагогів-консультантів виховних центрів Президентської Ради розглянуто питання щодо планування роботи Президентської Ради Демократичної Шкільної Республіки на 2020-2021 навчальний рік, обговорено питання проведення Дня самоврядування.
        20.05.2021р. відбулася онлайн-конференція, під час якої було проаналізовано роботу Президентської Ради Демократичної Шкільної Республіки за 2020-2021 н.р. та внесено пропозиції й побажання щодо планування роботи органу учнівського самоврядування на 2021-2022н.р.
        За ініціативи учнівського самоврядування, з метою організації змістовного дозвілля учнів з урахуванням карантинних обмежень у закладі проводилися різноманітні конкурсно-розважальні програми, виставки-конкурси малюнків, фоторобіт, відеоробіт, загальношкільні та благодійні акції, змагання, флешмоби, челенджі.
        Протягом 2020-2021 н.р. за участі учнів освітнього закладу були проведені традиційні загальношкільні заходи: свято Першого дзвоника, святкове привітання до Дня працівника освіти, театралізоване привітання до Дня Святого Миколая та відео привітання до Нового року, свято Останнього дзвоника.
        Учнівське самоврядування є ефективним засобом формування ціннісних якостей особистості. Під керівництвом лідерів учнівського самоврядування створювалися творчі проєкти, проводилися колективні творчі справи. Так, з урахуванням карантинних обмежень, для учнів закладу освіти органами учнівського самоврядування під керівництвом педагога-організатора Гончаренко В.В., кураторів виховних центрів Демократичної Шкільної Республіки були проведені наступні онлайн виховні заходи: у рамках декади «Безпека дорожнього руху на дорозі» артгалерея дитячих робіт «Будь уважним на дорозі!» (1-7 класи), оформлення інформаційного куточка «Правила безпеки на дорозі» (1-11 класи), віртуальна гра-подорож «Знавці правил дорожнього руху» (5-6 класи); танцювальні руханки на шкільному подвір’ї «Веселі перерви» (1-4 класи), загальношкільні фізкультхвилинки «А ти лети, лети!» (1-11 класи); до свята Покрови та Дня захисника України загальношкільна благодійна акція «Вони захищають нас, а ми підтримуємо їх!» для захисників у зоні ООС (1-11 класи); тематичний фотоконкурс на кращий карнавальний костюм та грим «Мій нестерпно крутий Halloween» (1-11 класи); майстер-клас «Квітка толерантності» (3-4 класи); вернісаж учнівських робіт «Букет добра», артгалерея «Абетка здоров’я» (1-7 класи), виставка стіннівок-колажів «Крокуємо у здорове майбутнє» (5-11 класи); загальношкільна акція до Дня пам’яті жертв Голодомору «Колоски пам’яті» та онлайн-акція «Дякую тобі, лікарю!» на підтримку медичних працівників під час боротьби з пандемією (1-11 класи); театралізоване привітання «Миколая всі чекають!» (1-4 класи) та новорічне привітання переможців олімпіад та конкурсів (8-11 класів), відеопривітання для працівників освітнього закладу до Нового року «З Новим роком вас вітаємо!» (9-11 класи), фото вернісаж новорічних ялинок «Казка стукає в віконце» (1-11 класи); художня виставка учнівських робіт «Азбука енергозбереження», артгалерея малюнків «Дивовижний світ професій» (1-7 класи), виставка колажів «Моє майбутнє» (5-11 класи); загальношкільні благодійні акції «Щаслива лапа» та «Подарунок для пухнастого» (1-11 класи); відеопривітання до Міжнародного дня 8 Березня «Свято жінки-весни!» (1-11 класи); фотоквест «Весняні дива у нашому закладі» (1-7 класи), артгалерея творчих робіт «Портрет сучасного підлітка» (7 класи).
        Відповідно до плану роботи закладу освіти, з метою демократизації управління освітнім закладом, розвитку учнівського самоврядування, профорієнтаційної роботи та виховання поваги до професії працівника освіти 02.10.2020 р. з урахуванням карантинних обмежень в освітньому закладі був проведений День учнівського самоврядування.
        Згідно плану управлінську діяльність протягом навчального дня здійснювали закріплені за адміністрацією закладу представники Президентської Ради Демократичної Шкільної Республіки. Лідери учнівського самоврядування працювали з адміністрацією закладу, здійснювали контроль за проведенням запланованих заходів, чергували під час перерв у коридорах та на подвір’ї закладу.
        День розпочався зі святкового привітального танцювального флешмобу «Спасибі вам, що ви на світі є!» на подвір’ї закладу освіти, підготовленого представниками учнівського самоврядування.
        Для усіх працівників освітнього закладу протягом дня було організовано та проведено святкову акцію «Щиро вас вітаємо!», під час якої кожен працівник закладу отримав яскраво оформлений солодкий сюрприз. Протягом дня у рамках інтерактивної акції «Онлайн-вітальня», учні кожного класу вітали віршованими та музичними композиціями, поробками усіх учителів, які цього дня викладали у них уроки.
        Лідерами учнівського самоврядування було підготовлено відеопривітання для вчителів закладу «Життя хай повниться красою!», де учні 1-11-х класів мали змогу висловити свої щирі побажання улюбленому вчителеві. У вестибюлі закладу було оформлено артгалерею дитячих малюнків «Вітаємо зі святом!» (1-4 класи) та виставку стіннівок «Шана і подяка вам, освітяни!» (5-11 класи); для учнів, батьків та вчителів було оформлено тематичну фотозону «Подаруй собі настрій!», де бажаючий мав змогу зробити святкове індивідуальне, групове або колективне фото напам’ять.
        Для молодших школярів на подвір’ї освітнього закладу було організовано та проведено «Веселі перерви», під час яких учні початкової ланки мали змогу порухатися під запальну музичну композицію та отримати гарний настрій.
        У рамках заходів Дня самоврядування представниками учнівського самоврядування для усіх працівників закладу було організовано та проведено святковий квест, під час якого освітяни виконували завдання на станціях «Пісенна», «Класика кіно» та «Рухлива». У кінці квесту на кожного працівника чекав солодкий подарунок.
        У 2020-2021н.р. для старшокласників працювала «Школа лідерів». Педагогом-організатором Гончаренко В.В. та практичним психологом Головач І.А. протягом навчального року проводилась робота щодо формування особистості сучасного лідера, яка характеризується високою громадською активністю, підприємливістю, здатністю знаходити оптимальні шляхи та засоби розв’язання будь-яких проблем у нестандартних ситуаціях. Для Президентської ради учнівського активу щомісячно проводились тренінгові заняття за програмою В.В. Ягоднікової «Я можу, вмію, дію», під час яких велика увага надавалась опануванню учнями певних знань, умінь і навичок організаторської діяльності, формуванню лідерських якостей, здатності та бажання діяти, набуттю лідерського досвіду та розвитку соціальної активності.
        Як результат роботи, маємо перемоги у декількох міських та обласних конкурсах, а саме: обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Моральний вчинок» – І місце (Дяденко Олександра, Дунюшкіна Ольга, 11-Б клас), міський проєктний конкурс «Школа лідерів змін» – ІІ місце (Дяденко Олександра, Дунюшкіна Ольга, 11-Б клас), міський конкурс «Кращий лідер року» – І місце (Дяденко Олександра, 11-Б клас), міський етап Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров’я», номінація «Відеоролик» – ІІІ місце (Капоріна Катерина, Одинцова Марія, 10-Б клас).
        У 2020-2021 навчальному році стартував навчальний проект IX Всеукраїнська школа з громадянської та волонтерської участі й патріотичного виховання «Агенти змін» НЦ «Мала академія наук України», у якому активну участь взяли представники учнівського самоврядування нашого освітнього закладу. За підсумками заходу учениця 10-Б класу Аксьоненко Софія пройшла відбір до І-го етапу Школи, заповнивши анкету та написавши есе «Чи існує рецепт щастя у мінливому світі?», яке високо оцінила комісія. З 27 березня по 3 квітня 2021 року проходило онлайн навчання учасників першого етапу школи «Агенти змін».
        19-21 лютого 2021 року за ініціативи коаліції ГО «Сумська платформа реформ» спільно з Відділом молоді та спорту Сумської міської ради та КУ СМР «Сумський міський центр дозвілля молоді» для сумських школярів та студентів міста було організовано та проведено стимуляційну гру «У шкурі депутата». Захід проводився у рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з Міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Суть гри полягала в тому, щоб протягом трьох днів школярі та студенти відчули себе у ролі «народних обранців», спробували зрозуміти, як працює місцеве самоврядування, вчилися напрацьовувати рішення, створювати коаліції, просувати свої ініціативи і збирати голоси для їхньої підтримки. Заявки на участь подали майже 100 учасників. Після прочитання анкет і мотиваційних листів «Для чого я хочу потрапити у гру?» обрали 42 учасника, серед яких опинилися й представники нашого закладу, які успішно пройшли відбірковий тур (Курганський Віталій – 11-А клас, Дунюшкіна Ольга – 11-Б клас, Капоріна Катерина – 10-Б клас). 19 лютого у сесійній залі Сумської міської ради учасники слухали секретаря міськради, що розповідав про структуру ради і обов’язки депутатів. 20-21 лютого у молодіжному центрі «Романтика» «юні депутати» ділилися на 5 фракцій, напрацьовували проєкти рішень, збирали для них підтримку, працювали в комісіях, вчилися писати запити і звернення. Після завершення стимуляційної гри «У шкурі депутата» усі учасники отримали сертифікати, невеличкі сувеніри від організаторів, а найголовніше – позитивні емоції від спілкування та навчання і величезний досвід від участі у заході.
        Упродовж навчального року представники учнівського самоврядування тісно співпрацювали з Сумським Палацом дітей та юнацтва, де щомісячно учні брали участь в онлайн-навчанні лідерів дитячих організацій та об’єднань освітніх закладів міста (5-7 класи), у роботі з активом учнів 8-х класів та у засіданнях координаційної ради міської організації старшокласників (МОСТ) щодо організації та проведення заходів на рівні міста (9-11-х класи).

полоска
Фотографії та відеоматеріали розміщено за згодою батьків
При використанні матеріалів сайту, посилання на сайт обов'язкове