КУ Сумська ЗОШ 6

Поисковый анализ сайта
^Угору

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області













Національна дитяча гаряча лінія

Національна дитяча гаряча лінія
Головна стрелка Виховна робота стрелка Виховна робота (2020-2021 н.р.) стрелка Ціннісне ставлення до людей

Ціннісне ставлення до людей
(2020-2021 н.р.)

        Реалізуючи завдання напрямку «Ціннісне ставлення до людей», визначені Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» педагоги проводили заходи щодо формування моральної активності особистості, відповідальності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, терпимості до інших, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов’язковості, ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності протистояти виявам несправедливості, жорстокості.
        Протягом навчального року здійснювався соціально-педагогічний супровід дітей пільгових категорій. У І семестрі 2020-2021 н.р. у закладі навчалося 2 дитини-сироти (учні 10-Б класу) та 6 дітей, позбавлених батьківського піклування (учні 3-А, 3-Д, 4-А, 5-А, 9-Г, 11-Б класів), у ІІ семестрі 2020-2021 н.р. 2 дитини-сироти (учні 10-Б класу) та 6 дітей, позбавлених батьківського піклування (учні 3-А, 3-Д, 6-В, 9-Г, 11-Б класів).
        Троє дітей даної категорії виховувалися в прийомних родинах (з них, 2 дитини, які залишилися без батьківського піклування, учень 4-А класу та учениця 5-А класу, та 1 дитина-сирота, учень 10-Б класу).
        Усі учні даної категорії були забезпечені безкоштовним харчуванням, єдиним квитком, шкільною та спортивною формами. Класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог забезпечували постійний психолого-педагогічний супровід дітей, які проживали в прийомних сім’ях та сім’ях опікунів. З опікунами підтримувався постійний зв’язок (співбесіди, консультації, звіти опікунів, відвідування за домашньою адресою (за потреби).
        У разі необхідності для дітей пільгових категорій проводилися заняття вчителями-предметниками, надавалися консультації з предметів, при вивченні яких виникали труднощі. З даною категорією дітей проводилися консультаційні бесіди (за запитами) практичним психологом та соціальним педагогом.
        Протягом 2020-2021 н.р. здійснювався соціально-психологічний супровід учнів з багатодітних (36 сім’я, в них 61 дітей), малозабезпечених (6 сімей, 6 дітей); напівсиріт (31), дітей з інвалідністю (19), дітей постраждалих в наслідок аварії на ЧАЕС (10), дітей одиноких матерів (41), дітей-переселенців (11), дітей, батьки яких є учасниками АТО (85), дітей, батько яких загинув під час виконання службового обов’язку (2). Ці категорії сімей отримували постійне фахове консультування та соціально-психологічний супровід.
        За запитами батьків учнів адміністрацією закладу поводилася робота з вирішення проблемних питань (оформлення соціальної допомоги, вирішення конфліктних ситуацій тощо).
        Усі учні з категорії діти-сироти (2), діти, які залишилися без піклування батьків (6), діти учасників АТО/ООС (85) були забезпечені освітнім закладом безкоштовними щоденниками. До новорічно-різдвяних свят учні пільгових категорій були забезпечені новорічними подарунками.
        Дієвим був і волонтерський рух (відповідальні педагог-організатор Гончаренко В.В., соціальний педагог Шкут О.С.), який спрямовано на виховання милосердя, залучення дітей до соціальної допомоги важкохворим дітям, учасникам АТО/ООС.
        Учні брали активну участь у акціях патріотичного спрямування: «Лист та малюнок захиснику України», «Збираємо тепло сердець!», «Тепло добра зігріє завжди!» (збір продуктів харчування, медикаментів, теплих речей та засобів особистої гігієни для військовослужбовців, які перебувають у зоні ООС), «Оберіг для захисника» (виготовлення оберегів для військовослужбовців), «Подаруй захиснику свято!» (привітання з новорічно-різдвяними святами захисників) та у Всеукраїнській благодійній акції «Добро жменями», організованій благодійною організацією «Благодійний фонд «ОВЕС» (збір пластикових виробів для виготовлення протезів пораненим воїнам).
        10.09.2020 р. – 12.10.2020 р. учні долучилися до міської благодійної акції «Благодійний збір для захисників України», організованої громадською організацією «Агенція промоції «Суми» (збір продуктів харчування, солодощів, сухофруктів, термокружок, миючих засобів, засобів особистої гігієни, рушників для рук, шкарпеток тощо). У грудні 2020р. проведена благодійна акція «Милосердя», у рамках якої 18.12.2020р. представники учнівського самоврядування 9-11 класів привітали дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування з днем Святого Миколая, вручивши їм подарунки (канцелярське приладдя та солодощі).
        З метою підтримки зусиль медичних працівників у протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, розуміння важливості роботи лікаря в умовах пандемії, формування громадської думки щодо наявних загроз, спричинених хворобою, усвідомлення соціальної відповідальності за дотримання протиепідемічних заходів у закладі освіти 03.11.2020р. – 01.12.2020р. проходила акція «Дякую тобі, лікарю!», під час якої учням та батькам було запропоновано намалювати художні роботи, зробити авторські світлини або створити відеоролики на відповідну тематику. Роботи учасників було висвітлено на сайті закладу та в соціальних мережах під хештегом #ПОЗАШКІЛЛЯ_СУМЩИНИ_«ДЯКУЮ ТОБІ, ЛІКАРЮ!» (відповідальна педагог-організатор Гончаренко В.В.).
        У 2020-2021 навчальному році сім представників волонтерського загону учнівського самоврядування освітнього закладу брали активну участь у відбірковому етапі навчального проєкту IX Всеукраїнська школа з громадянської та волонтерської участі й патріотичного виховання «Агенти змін» НЦ «Мала академія наук України». Учениця 10-Б класу Аксьоненко Софія пройшла відбір та долучилася з 27 березня по 3 квітня 2021 року до онлайн-навчання учасників І етапу Всеукраїнської школи «Агенти змін».
        У жовтні 2020 р. робота волонтерської організації була узагальнена та представлена у матеріалах на обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Моральний вчинок». Як результат – два І місця у номінації «Відеоролик» (відповідальні педагог-організатор Гончаренко В.В., класні керівники Решетніченко С.О., Усик С.Л.).
        Слід відмітити роботу педагога-організатора Гончаренко В.В., соціального педагога Шкут О.С., практичного психолога Головач І.А.; класних керівників 1-В класу Заведенко О.Ф., 1-Г класу Ковалевської А.В., 1-Д класу Пасічник Г.В., 2-Б класу Васюкової С.М., 2-Г класу Решетніченко С.О., 3-Б класу Лиштван О.А., 3-В класу Бабенко Л.М., 6-Б класу Капленко А.О., 6-В класу Павленко А.С., 7-Б класу Лісниченко Я.В., 8-А класу Колотило О.В., 8-Б класу Омельченко Т.В., 8-Г класу Тутової І.В., 9-Б класу Богословської О.Б., 10-Б класу Землянко О.В., 11-Б класу Бондар Т.Л. щодо організації та проведення волонтерських акцій.
        Особлива увага протягом 2020-2021 н.р. приділялася педагогами проблемі попередження негативних явищ та жорстокості у молодіжному середовищі, формування у підростаючого покоління толерантності.
        З метою поглиблення знань, умінь і навичок здобувачів освіти у практиці ненасильницького розв’язання конфліктів, формування негативного ставлення до булінгу, створення у закладі безпечного освітнього простору протягом 2020-2021 н.р. було оформлено інформаційні куточки «Маю право бути собою», «Безпечна школа – це можливо», «Булінг – це…», «Права свої знай – себе від біди зберігай!» з інформацією про телефони довіри (учні 1-11 класів), «Булінг у школі: що з цим робити?», «Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення» (педагоги), «Булінг у школі: чому діти цькують дітей?», «Кібербулінг: як розпізнати та захистити дитину» (батьки); інформаційний інтерактивний стенд «Булінг – ми всі можемо допомогти це зупинити» (учні, батьки, педагоги); інфоекспрес «Діти та підлітки в онлайні. Поради для батьків та вчителів» (батьки, педагоги); дайджест «Зупини насильство – захисти себе» (учні 1-11 класів); організовано перегляд відеороликів «Про кібербулінг для підлітків», що розроблено Міністерством цифрової трансформації України у партнерстві з ЮНІСЕФ на Національній онлайн-платформі з цифрової грамотності (учні 8-10 класів).
        З 26.04.2021 р. по 28.04.2021 р. до Міжнародного дня з протидії булінгу для учнів 5-6 класів було організовано зустріч зі шкільним офіцером патрульної поліції Красовською О.Г. на тему «Кібербулінг. Безпека у соціальних мережах».
        Крім того, на сайті освітнього закладу створена окрема сторінка «Антибулінгова кампанія», де розміщено матеріали щодо протидії булінгу для здобувачів освіти, батьків, педагогів.
        З метою визначення ефективності просвітницьких заходів (наказ від 02.09.2020 №238 «Про затвердження заходів щодо протидії булінгу в освітньому закладі на 2020-2021 н.р.») щодо інформування учнів про поняття, види та наслідки булінгу у закладі освіти у грудні 2020р. та протягом квітня-травня 2021р. серед учнів 5-11 класів було проведено анкетування «Проблема булінга», аналіз якого висвітлено в наказі від 09.06.2021 № 145 «Про підсумки правоосвітньої роботи та правового виховання, попередження правопорушень та булінгу у 2020-2021 навчальному році». Відповідно аналізу проведеного анкетування серед здобувачів освіти, потребує активізації робота педагогічного колективу з популяризації ненасильницьких форм поведінки, толерантності та мирного врегулювання конфліктних ситуацій.
        З метою реалізації Програми профілактичної роботи щодо попередження будь-яких проявів насильства та жорстокості (наказ від 03.09.2020 №250 «Про затвердження програми профілактичної роботи щодо попередження будь-яких проявів насильства та жорстокості на 2020-2021 р.р.») психологічною службою закладу протягом 2020-2021 н.р. було оформлено інформаційний куточок для учнів, батьків та педагогів з переліком телефонів довіри та телефонів «гарячих ліній», дайджест «Зупини насильство – захисти себе» (учасники освітнього процесу), інформаційні п’ятихвилинки «Бережи себе! Тільки не мовчи!» (5-6 класи), організовано перегляд відеороликів «Про кібербулінг для підлітків» (8-11 класи) та уроків протидії «Види домашнього насильства. І як його уникнути» (9-11 класи). Для учнів 9-10 класів шкільним офіцером патрульної поліції Красовською О.Г. було проведено гру «Коло безпеки».
        Протягом 2020-2021 н.р. практичним психологом Головач І.А. та соціальним педагогом Шкут О.С. спільно з класними керівниками проведено заходи щодо попередження насильства: «Подорож до своїх переживань» (3-4 класи), «Вчимося бути толерантними» (5 класи), «Моя відповідальність» (5 класи), «Я і конфлікт» та «Світ без конфліктів» (6 класи), «Дружній колектив: який він?» та «Ростемо без насильства» (7 класи), «Що необхідно знати, щоб себе захищати» та «Як себе контролювати» (8 класи), «Толерантність, ксенофобія, расизм» (9 класи).
        З метою попередження конфліктних ситуацій, кризових станів та профілактики адиктивної поведінки учнів, яка може бути наслідком зазначених ситуацій, протягом 2020-2021 н.р. проведено загальношкільні акції, спрямовані на формування позитивного мікроклімату в закладі освіти: «Долоньки примирення» (листопад 2020р., 1-4 класи), «Квітка толерантності» (листопад, 3-4 класи), «Толерантність – це…» (листопад, 5-7 класи), «Голуби-примирення» (грудень 5-6 класи) (відповідальні соціальний педагог Шкут О.С., практичний психолог Головач І.А.).
        У 2020-2021 навчальному році практичним психологом Головач І.А. проводилися заняття за освітньою програмою гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації» для учнів 7-11 класів. Заняття були спрямовані на створення умов для формування громадянських та соціальних компетентностей здобувачів освіти, що передбачає виявлення ними конфліктологічної компетентності, вмінь і навичок вирішення конфліктів мирним шляхом, ненасильницької поведінки та громадянської позиції.
        Також, практичним психологом Головач І.А. проводилися заняття факультативного курсу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» для учнів 7-х класів. Заняття були спрямовані на формування у здобувачів освіти вміння ефективно вирішувати конфлікти, бути толерантними до думки інших, протистояти насильству, боулінгу, дискримінації в колективі, дотримуватися рівних прав хлопців та дівчат.
        Соціальним педагогом Шкут О.С. проводилися заняття за тренінговою програмою «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» для учнів 8-х класів. Заняття були спрямовані на формування в учнів життєвих навичок таких, як спілкування, вміння приймати рішення, керувати своїми емоціями, формування критичного мислення та життєвих цінностей, розвиток вміння долати стреси та конфліктні ситуації.
        На виконання наказу від 16.05.2016 № 211 «Про затвердження плану заходів щодо запобігання торгівлі людьми на період до 2020 року», з метою підвищення рівня обізнаності учнів, педагогів та батьків з питання торгівлі людьми протягом 2020-2021 н.р. в освітньому закладі класними керівниками, психологічною службою велась відповідна робота. Соціальним педагогом Шкут О.С. та практичним психологом Головач І.А. оформлено інформаційні куточки «Торгівля людьми – проблема сьогодення», «Права свої знай – себе від біди зберігай!» з переліком телефонів довіри та національної «гарячої лінії» по запобіганню торгівлі людьми, інформаційного інтерактивного стенду «Як не потрапити у небезпеку?» (учні, батьки, педагоги), інсталяцію «Будь обачним! Не потрап у сучасне рабство» (учні, батьки, педагоги), інформаційна кампанія «Торгівля людьми в сучасному світі» (5-9 класи), організовано перегляд просвітницького фільму «Станція призначення – «Життя» (9 класи) до Європейського дня боротьби з торгівлі людьми, розповсюдження листівок «Як не потрапити у рабство» (7-8 класи). Соціальним педагогом Шкут О.С. проведено первинне та вторинне анкетування учнів і батьків 9-А класу, педагогів закладу щодо визначення ставлення до проблеми торгівлі людьми.

полоска
Фотографії та відеоматеріали розміщено за згодою батьків
При використанні матеріалів сайту, посилання на сайт обов'язкове